odbiorydomowe.pl
Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania:
1. Jak długo muszę czekać na odbiór elektroodpadów?
Skontaktujemy się, celem umówienia szczegółów realizacji usługi odbioru elektroodpadów. Usługa odbioru realizowana jest od poniedziałku do piątku w dni robocze, między 9-16 lub między 12-19; czas oczekiwania na realizację usługi odbioru jest zależny od ilości zgłoszeń z danej dzielnicy miasta, ale nie jest to dłużej niż 5 dni roboczych.
2. Ile elektroodpadów mogę oddać przy jednym zgłoszeniu?
Na postawie jednego zgłoszenia odbierzemy maksymalnie 4 elektroodpady - urządzenia gabarytowe ( np. lodówka, pralka, kuchenka, suszarka, zmywarka, telewizor)
3. Czy mogę oddać elektroodpady, jeśli nie mieszkam w Warszawie/Lublinie/Świdniku/Trójmieście?
Usługa odbioru realizowana jest tylko na terenie Warszawy/Lublina/Świdnika/Trójmiasta. Istnieje możliwość realizacji odbioru w wybranych miejscowościach, ale trzeba szczegóły umówić, dzwoniąc na numer 22 290 33 10.
4. Czy przyjedziecie po drobne elektroodpady ?
Warunkiem naszego przyjazdu i odbioru jest zgłoszenie, przynajmniej jednego elektroodpadu - urządzenia gabarytowego (lodówka, pralka, zmywarka, kuchenka itp.). Ale przy okazji możemy zabrać również sprzęty małego rozmiaru (komputery, drukarki, żelazka, radia itp.).
5. Czy mogę oddać lodówkę bez agregatu?
Lodówka zgłoszona do odbioru powinna być kompletna czyli powinna mieć agregat. Zasada ta dotyczy to wszystkich zgłaszanych elektroodpadów: nie powinny mieć wymontowanych części, muszą mieć także kabel zasilający. Jeśli zgłoszone do odbioru elektroodpady będą niekompletne, zostanie naliczona opłata utylizacyjna lub elektroodpady nie zostaną w ogóle odebrane.
6. Czy muszę wymontować zmywarkę z zabudowy szafek kuchennych, jeśli chcę ją oddać?
Tak, wszystkie urządzenia do zabudowy meblowej muszą być z niej wymontowane, przed odbiorem.
7. Czy odłączycie pralkę od wody i kanalizacji?
Elektroodpad zgłoszony do odbioru musi być przygotowany do odbioru czyli Pan/Pani, we własnym zakresie, musi go odłączyć od sieci elektrycznej, kanalizacyjnej, wodociągowej czy gazowej (w zależności od rodzaju urządzenia). Dodatkowo lodówka musi być rozmrożona i nie może zawierać artykułów żywnościowych lub innych. Również opróżniona powinna być zmywarka, pralka lub suszarka do ubrań.
8. Czy wystawicie dokument potwierdzający przekazanie do utylizacji?
Generalnie prawo nie wymaga wystawienia takiego dokumentu, ale są różne sytuacje – jeśli więc takie potwierdzenie jest Panu/Pani do czegoś potrzebne, prosimy o kontakt na numer 22 290 33 10.
9. Co dzieje się z elektroodpadami, które zabieracie?
Wszystkie elektroodpady, które trafiają do nas poddawane są procesom przetwarzania w Zakładzie Przetwarzania Zużytego Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego Polskiej Korporacji Recyklingu w Lublinie. Jest to największy w regionie lubelskim zakład tego typu i jeden z najnowocześniejszych zakładów w Europie - www.pkrecykling.pl
10. Czy zabierzecie pralkę z 4 piętra bez windy?
Tak, można zgłosić do odbioru elektroodpady zgromadzone zarówno na kolejnych piętrach (w tym na strychu), jak i w pomieszczeniach piwnicznych.